QR kod uygulama ödevinde F100 uçağına ait bölümlerin QR kodlar ile tanımlanmasına yönelik çalışma yapılacaktır.
Yapılacaklar
1. F100 uçağının teknik özelliklerinin verilmesi-->16.10.2017 teslim tarihi
2. F100 uçağının tarihçesinin bulunması-->16.10.2017 teslim tarihi
2.1. Dünyada F100'ün tarihçesi
2.2. Türkiye'de F100'ün tarihçesi
3. F100 uçağının parçalarının bulunması-->06.11.2017 teslim tarihi
3.1. Kanat özellikleri (Kanat tanımı, nasıl çalıştığı, F100 kanat özellikleri)
3.2. Kokpit özellikleri (tanımı, nasıl çalıştığı, F100 özellikleri)
3.3....... bu bölüm
4. Blogspot spot açılması ve içerik için her bir sayfa için ayrı blog açılması (Savaş S. ATEŞ tarafından anlatılacak)-->20.11.2017
5. QR kodların blogspot'a bağlanması-->04.11.2017
İlgili çalışmalar yorumlar bölümüne teslim tarihlerinden önce girilmesi gerekecektir.
Gruplarınızı 13.10.2017 tarihine kadar yorum bölümüne giriniz
Grup adı: xxxxx
Grup üyeleri:
1. TC Kimli No ilk üç rakamı, Ad Soyad
2. TC Kimli No ilk üç rakamı, Ad Soyad
3. TC Kimli No ilk üç rakamı, Ad Soyad
4. TC Kimli No ilk üç rakamı, Ad Soyad
skip to main |
skip to sidebar
“Adaletsizliği önlemeye gücümüzün yetmediği zamanlar olabilir, ama adaletsizliğe itiraz etmekten aciz olduğumuz bir zaman asla olmamalıdır.”
"Yapabilenler yaparlar, yapamayanlar öğretirler, öğretemeyenler yönetirler ..." George Bernard Shaw
Tanıdıklardan biri, yazdığı romanın müsveddelerini Neyzen Tevfik'e göstererek fikrini sorar. Neyzen beğenmediğini ifade edince,
Adam: İyi ama, der. Siz hiç roman yazmadınız ki!
Neyzen Tevfik şu cevabı verir: Ben yumurtanın tazesini bayatını iyi anlarım. Ama bu güne kadar hiç yumurtlamadım.
"Hiç hata yapmamış bir insan yeni bir şey denememiş demektir."Albert Einstein
"Bir şeye duydunuz diye inanmayın,
atalarınız inanmış diye inanmayın,
ben söyledim diye inanmayın,
doğru bulduğunuz şeylere inanın."Budha
"Bizi güçlü yapan yediklerimiz değil, hazmettiklerimizdir.
Bizi zengin yapan kazandıklarımız değil, muhafaza ettiklerimizdir.
Bizi bilgili yapan okuduklarımız değil, kafamıza yerleştirdiklerimizdir." Francis Bacon
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Farklı Bakış
“Sen doğru yolda ol da, varsın sanan eğri sansın. Sen kendini bildiğin sürece, doğru insansın.” Yunus Emre
"Yapabilenler yaparlar, yapamayanlar öğretirler, öğretemeyenler yönetirler ..." George Bernard Shaw
Tanıdıklardan biri, yazdığı romanın müsveddelerini Neyzen Tevfik'e göstererek fikrini sorar. Neyzen beğenmediğini ifade edince,
Adam: İyi ama, der. Siz hiç roman yazmadınız ki!
Neyzen Tevfik şu cevabı verir: Ben yumurtanın tazesini bayatını iyi anlarım. Ama bu güne kadar hiç yumurtlamadım.
"Hiç hata yapmamış bir insan yeni bir şey denememiş demektir."Albert Einstein
"Bir şeye duydunuz diye inanmayın,
atalarınız inanmış diye inanmayın,
ben söyledim diye inanmayın,
doğru bulduğunuz şeylere inanın."Budha
"Bizi güçlü yapan yediklerimiz değil, hazmettiklerimizdir.
Bizi zengin yapan kazandıklarımız değil, muhafaza ettiklerimizdir.
Bizi bilgili yapan okuduklarımız değil, kafamıza yerleştirdiklerimizdir." Francis Bacon
Arşiv
Savaş S. ATEŞ. Blogger tarafından desteklenmektedir.
Bu Blogda Ara
-
QR kod uygulama ödevinde F100 uçağına ait bölümlerin QR kodlar ile tanımlanmasına yönelik çalışma yapılacaktır. Yapılacaklar 1. F100 uça...
-
Havacılık ile ilgili merak edilen soruların görsel desteklerle esprili şekilde sorulması ve cevaplanmasını içeren ödevdir. Bu ödev teslim ...
-
F100 QR ödevi -->35 puan Merak edilen soru ödevi -->30 puan Deney tasarımlarının hazırlanması -->15 puan Okul sunumları -->20...
AVIATORS
YanıtlaSil1. 270 Büşra ÖZ
2. 400 Eren KÜÇÜK
3. 538 Neşegül ZUNGUR
F100
SilGenel özellikler
•Mürettebat: 1
•Uzunluk: 50 ft (15.2 m)
•Kanat açıklığı: 38 ft 9 in (11.81 m)
•Yükseklik: 16 ft 2¾ in (4.95 m)
•Kanat alanı: 400 ft² (37 m²)
•Boş ağırlık: 21,000 lb (9,500 kg)
•Yüklü ağırlık: 28,847 lb (13,085 kg)
•Maksimum kalkış ağırlığı: 34,832 lb (15,800 kg)
•Güç ünitesi: 1× Pratt & Whitney J57-P-21/21A turbojet
oKuru itki: 10,200 lbf (45 kN)
oArtyakıcı ile itki: 16,000 lbf (71 kN)
•* Sıfır kaldırma sürtünme katsayısı: 0.0130
•Sürtünme alanı: 5.0 ft² (0.46 m²)
•Eğim oranı: 3.76
Performans
•Maksimum hız: 750 kn (864 mph, 1,390 km/h)
•Menzil: 1,733 NM (1,995 mi, 3,210 km)
•Servis tavanı: 50,000 ft (15,000 m)
•Tırmanma oranı: 22,400 ft/min (114 m/s)
•Kanat yüklemesi: 72.1 lb/ft² (352 kg/m²)
•İtki/Ağırlık: 0.55
•Kaldırma-sürüklenme oranı: 13.9
Silahlar
•Silahlar: 4× 20 mm (0.787 in) M39 top
•Füzeler:
o4× AIM-9 Sidewinder veya
oGAM-83 Bullpup
•Bombalar: 7,040 lb (3,190 kg) silah, uygun silahlar:
oBombalar veya
oMark 7 nükleer bomba veya
oMk 28 nükleer bomba veya
oMk 43 nükleer bomba veya
oMk 57 nükleer bomba veya
oMk 61 nükleer bomba
Avyonikler
•Minneapolis-Honeywell MB-3 otomatik pilot
•AN/AJB-1B alçak irtifa bombardıman sistemi
TARİHÇE
Kore Savaşı’nda kullanılan F-86’nın devamı olarak geliştirilen F-100 USAF’ın ilk düz uçuşta sesten hızlı uçabilen uçağıydı. İlk prototip uçuşu 25 Mayıs 1953’de gerçekleşti. İlk seri üretim uçağı ise Ekim 1953’de tamamlandı. İmalat 1959’da durdurulana kadar North American firması toplam 2,294 adet F-100 üretti. Bunlardan 1274’ü F-100D, 339’u da F-100F’di. Başlangıçta hava muharebesinde düşman uçaklarını yok etmek üzere tasarlanmış, daha sonraları av-bombardıman versiyonu da geliştirilmiştir. Av-bombardıman modeli ilk harekat görevini Vietnam Savaşı’nda yapmış, burada köprü, nehir tekneleri, karayolları ve düşman sızmasına uğramış mahalleri bombalama görevleri verilmiştir.
F-100C İlk operasyonel modeldir ve ilk uçuşunu 1955 de yapmıştır. Havada yakıt ikmali, ilave yakıt drop tankları ve elektronik bombardıman ekipmanları gibi birçok yenilikleri bünyesinde bulundurmuştur.
Av-bombardıman versiyonu olan F-100D ilk uçuşunu 24 Ocak 1956’da yaptı ve serinin en gelişmiş üretim modeliydi. Süpersonik jet otopilotu ve alçak irtifa bombardıman sistemi gibi yenilikleri içermekteydi. USAF hava akrobasi ekibi “Thunderbirds” tarafından da 1964’den 1968’e kadar kullanılmıştır.
F-100F aslında F-100D’nin iki kişilik mürettebat için uzatılmış bir modelidir. USAF’ın süpersonik eğitim uçağı talebi üzerine bir F-100C North American tarafından değerlendirilmek üzere tadil edildi. TF-100C olarak adlandırılan bu uçak Ağustos 1956’da uçtu ancak 9 Nisan 1957’de kırıma uğradı. İlk uçuşu 7 Mart 1957’de yapılan F-100F, silah yükü azaltılmış olmasına rağmen F-100D’nin hava üstünlük muharebe ve av-bombardıman özelliklerini saklamıştır. F-100F’lerin bir kısmı anti-radar modeli olarak geliştirilip karadan-havaya (SAM) füze üslerine ve radar kumandalı uçaksavar bataryalarına taarruz edecek hale getirildi.
1958’den itibaren Türk Hava Kuvvetleri F-100’leri MAP programı dahilinde teslim almaya başladı. İlk gelenler F-100D ve F-100F modelleri olup USAF envanterinden gönderilmiştir. Bu uçaklardan toplam 163 adet teslim alınmıştır. Bunların içinde çok az miktarda Danimarka’dan gelenler de vardır. Bu sevkiyatı 1972 yılından başlamak üzere F-100C’ler izlemiştir. Bunlardan 115 adet gönderilmiştir. Bu uçakların en az beş hava üssü tarafından kullanıldığı bilinmektedir. Türk F-100’leri Kıbrıs Barış Harekatı'nda yoğun ve etkili bir şekilde kullanılmıştır. Son THK F-100’ü 1988’de emekliye ayrılmıştır.
Last Wings
YanıtlaSil139-İlyas Can Kara
417-İrem Aliakar
F100 Genel özellikleri :
-Mürettebat: 1
-Uzunluk: 50 ft (15.2 m)
-Kanat açıklığı: 38 ft 9 in (11.81 m)
-Yükseklik: 16 ft 2¾ in (4.95 m)
-Kanat alanı: 400 ft² (37 m²)
-Boş ağırlık: 21,000 lb (9,500 kg)
-Yüklü ağırlık: 28,847 lb (13,085 kg)
-Maksimum kalkış ağırlığı: 34,832 lb (15,800 kg)
-Güç ünitesi: 1× Pratt & Whitney J57-P-21/21A turbojet
-Kuru itki: 10,200 lbf (45 kN)
-Artyakıcı ile itki: 16,000 lbf (71 kN)
-Sıfır kaldırma sürtünme katsayısı: 0.0130
-Sürtünme alanı: 5.0 ft² (0.46 m²)
-Eğim oranı: 3.76
-Performans
-Maksimum hız: 750 kn (864 mph, 1,390 km/h)
-Menzil: 1,733 NM (1,995 mi, 3,210 km)
-Servis tavanı: 50,000 ft (15,000 m)
-Tırmanma oranı: 22,400 ft/min (114 m/s)
-Kanat yüklemesi: 72.1 lb/ft² (352 kg/m²)
-İtki/Ağırlık: 0.55
-Kaldırma-sürüklenme oranı: 13.9
-Silahlar
-Silahlar: 4× 20 mm (0.787 in) M39 top
-Füzeler:
-4× AIM-9 Sidewinder veya
-GAM-83 Bullpup
-Bombalar: 7,040 lb (3,190 kg) silah, uygun silahlar:
-Bombalar veya
-Mark 7 nükleer bomba veya
-Mk 28 nükleer bomba veya
-Mk 43 nükleer bomba veya
-Mk 57 nükleer bomba veya
-Mk 61 nükleer bomba
-Avyonikler
-Minneapolis-Honeywell MB-3 otomatik pilot
-AN/AJB-1B alçak irtifa bombardıman sistemi
---F100 lerin Dünyadaki Tarihçesi---
Kore Savaşı’nda kullanılan F-86’nın devamı olarak geliştirilen F-100 USAF’ın ilk düz uçuşta sesten hızlı uçabilen uçağıydı. İlk prototip uçuşu 25 Mayıs 1953’de gerçekleşti. İlk seri üretim uçağı ise Ekim 1953’de tamamlandı. İmalat 1959’da durdurulana kadar North American firması toplam 2,294 adet F-100 üretti. Bunlardan 1274’ü F-100D, 339’u da F-100F’di. Başlangıçta hava muharebesinde düşman uçaklarını yok etmek üzere tasarlanmış, daha sonraları av-bombardıman versiyonu da geliştirilmiştir. Av-bombardıman modeli ilk harekat görevini Vietnam Savaşı’nda yapmış, burada köprü, nehir tekneleri, karayolları ve düşman sızmasına uğramış mahalleri bombalama görevleri verilmiştir.
F-100C İlk operasyonel modeldir ve ilk uçuşunu 1955 de yapmıştır. Havada yakıt ikmali, ilave yakıt drop tankları ve elektronik bombardıman ekipmanları gibi birçok yenilikleri bünyesinde bulundurmuştur.
Av-bombardıman versiyonu olan F-100D ilk uçuşunu 24 Ocak 1956’da yaptı ve serinin en gelişmiş üretim modeliydi. Süpersonik jet otopilotu ve alçak irtifa bombardıman sistemi gibi yenilikleri içermekteydi. USAF hava akrobasi ekibi “Thunderbirds” tarafından da 1964’den 1968’e kadar kullanılmıştır.
F-100F aslında F-100D’nin iki kişilik mürettebat için uzatılmış bir modelidir. USAF’ın süpersonik eğitim uçağı talebi üzerine bir F-100C North American tarafından değerlendirilmek üzere tadil edildi. TF-100C olarak adlandırılan bu uçak Ağustos 1956’da uçtu ancak 9 Nisan 1957’de kırıma uğradı. İlk uçuşu 7 Mart 1957’de yapılan F-100F, silah yükü azaltılmış olmasına rağmen F-100D’nin hava üstünlük muharebe ve av-bombardıman özelliklerini saklamıştır. F-100F’lerin bir kısmı anti-radar modeli olarak geliştirilip karadan-havaya (SAM) füze üslerine ve radar kumandalı uçaksavar bataryalarına taarruz edecek hale getirildi.
---F100 lerin Türkiyedeki Tarihçesi---
1958’den itibaren Türk Hava Kuvvetleri F-100’leri MAP programı dahilinde teslim almaya başladı. İlk gelenler F-100D ve F-100F modelleri olup USAF envanterinden gönderilmiştir. Bu uçaklardan toplam 163 adet teslim alınmıştır. Bunların içinde çok az miktarda Danimarka’dan gelenler de vardır. Bu sevkiyatı 1972 yılından başlamak üzere F-100C’ler izlemiştir. Bunlardan 115 adet gönderilmiştir. Bu uçakların en az beş hava üssü tarafından kullanıldığı bilinmektedir. Türk F-100’leri Kıbrıs Barış Harekatı'nda yoğun ve etkili bir şekilde kullanılmıştır. Son THK F-100’ü 1988’de emekliye ayrılmıştır.
Clouds
YanıtlaSil1-266 Yaren Hisar
2-264 Gizem Erdoğan
3-415 Muhammed Gökçek Acer
General Design Characteristics of the F-100 Super Sabre
North American F-100 Super Sabre FW-748North American F-100 Super Sabre S/N 63748, Buzz Number FW-748
The F-100 Super Sabre was a swept-wing supersonic jet that served in the U. S. Air Force from 1954 to 1971; it remained active in the Air National Guard until 1979.
The F-100 was the first Air Force jet fighter plane capable of supersonic speed in level flight. In addition to its nuclear bomb armament and four 20 mm cannons, the Super Sabre could be equipped to fire rockets and missiles, including the heat-seeking the GAR-8 Sidewinder. The F-100 had a service ceiling above 50,000 feet and a range of more than 1,000 statute miles.
While the later models of the F-100 had a speed in excess of 1,000 mph, earlier "A" and "C" models seta series of supersonic speed records. Colonel F.K. (Pete) Everest reached 755.149 mph in October 1953, and Colonel Horace Hanes topped 822 mph in August 1955.
F-100C Super Sabre, S/N 54-1786, on display at the March Field Air Museum in CaliforniaF-100C Super Sabre, S/N 54-1786, on display at the March Field Air Museum in California
In addition to the thin, highly swept wing and tail, the F-100 design incorporated other features that reflect an answer to the problem of supersonic flight. Heat-resisting titanium was used extensively throughout the plane. A low-drag, ultra-streamlined fuselage and canopy with but one thin-lipped air intake duct helped make supersonic speed possible. The canopy line matched the rear fuselage in a smoothly curving line so that from the side, the Super Sabre appeared to be slightly arched. The F-100 was the first Air Force fighter plane to utilize the low tail.
The F-100 was often referred to as "The Hun," an obvious reference to its "one hundred" designation.
F-100 Super Sabre Development and Production
The F-100 began life in January 1951 when North American Aviation presented an unsolicited proposal to the Air Force for a new generation of fighter airplane. Originally named "Sabre 45" because of its 45° wing sweep, it represented a logical evolution of the F-86 Sabre jet.
North American F-100A Super Sabre S/N 53-1684North American F-100A Super Sabre S/N 53-1684 painted as 55-3537, FW-537
The Air Force was interested in the concept, and the plane was designated the F-100, with a buzz number of "FW". The YF-100A flew in May 1953 and reached a speed of Mach 1.05. The second prototype flew in October 1953, followed by the first production F-100A on October 9, 1953. Early prototypes and operational units suffered from stability, structural failures, and hydraulic system failures; a number of refinements were incorporated in the aircraft over its lifetime.
The F-100A officially entered Air Force service on September 27, 1954. The Tactical Air Command (TAC) requested a fighter-bomber variant of the aircraft, and North American thus produced the F-100C, which flew in March 1954 and entered service in July 1955.
The next model, the F-100D, was designed to address the offensive shortcomings of the F-100C by being primarily a ground attack aircraft, with fighter capability a secondary objective. The F-100D was fitted with autopilot, upgraded avionics, and in later production models a Sidewinder capability. The F-100F two-seat trainer entered service in 1958.
F100 Genel özellikleri :
YanıtlaSil-Mürettebat: 1
-Uzunluk: 50 ft (15.2 m)
-Kanat açıklığı: 38 ft 9 in (11.81 m)
-Yükseklik: 16 ft 2¾ in (4.95 m)
-Kanat alanı: 400 ft² (37 m²)
-Boş ağırlık: 21,000 lb (9,500 kg)
-Yüklü ağırlık: 28,847 lb (13,085 kg)
-Maksimum kalkış ağırlığı: 34,832 lb (15,800 kg)
-Güç ünitesi: 1× Pratt & Whitney J57-P-21/21A turbojet
-Kuru itki: 10,200 lbf (45 kN)
-Artyakıcı ile itki: 16,000 lbf (71 kN)
-Sıfır kaldırma sürtünme katsayısı: 0.0130
-Sürtünme alanı: 5.0 ft² (0.46 m²)
-Eğim oranı: 3.76
-Performans
-Maksimum hız: 750 kn (864 mph, 1,390 km/h)
-Menzil: 1,733 NM (1,995 mi, 3,210 km)
-Servis tavanı: 50,000 ft (15,000 m)
-Tırmanma oranı: 22,400 ft/min (114 m/s)
-Kanat yüklemesi: 72.1 lb/ft² (352 kg/m²)
-İtki/Ağırlık: 0.55
-Kaldırma-sürüklenme oranı: 13.9
-Silahlar
-Silahlar: 4× 20 mm (0.787 in) M39 top
-Füzeler:
-4× AIM-9 Sidewinder veya
-GAM-83 Bullpup
-Bombalar: 7,040 lb (3,190 kg) silah, uygun silahlar:
-Bombalar veya
-Mark 7 nükleer bomba veya
-Mk 28 nükleer bomba veya
-Mk 43 nükleer bomba veya
-Mk 57 nükleer bomba veya
-Mk 61 nükleer bomba
-Avyonikler
-Minneapolis-Honeywell MB-3 otomatik pilot
-AN/AJB-1B alçak irtifa bombardıman sistemi
-583 Eray Berkant Çubukçu
YanıtlaSilTARİHÇE
Kore Savaşı’nda kullanılan F-86’nın devamı olarak geliştirilen F-100 USAF’ın ilk düz uçuşta sesten hızlı uçabilen uçağıydı. İlk prototip uçuşu 25 Mayıs 1953’de gerçekleşti. İlk seri üretim uçağı ise Ekim 1953’de tamamlandı. İmalat 1959’da durdurulana kadar North American firması toplam 2,294 adet F-100 üretti. Bunlardan 1274’ü F-100D, 339’u da F-100F’di. Başlangıçta hava muharebesinde düşman uçaklarını yok etmek üzere tasarlanmış, daha sonraları av-bombardıman versiyonu da geliştirilmiştir. Av-bombardıman modeli ilk harekat görevini Vietnam Savaşı’nda yapmış, burada köprü, nehir tekneleri, karayolları ve düşman sızmasına uğramış mahalleri bombalama görevleri verilmiştir.
F-100C İlk operasyonel modeldir ve ilk uçuşunu 1955 de yapmıştır. Havada yakıt ikmali, ilave yakıt drop tankları ve elektronik bombardıman ekipmanları gibi birçok yenilikleri bünyesinde bulundurmuştur.
Av-bombardıman versiyonu olan F-100D ilk uçuşunu 24 Ocak 1956’da yaptı ve serinin en gelişmiş üretim modeliydi. Süpersonik jet otopilotu ve alçak irtifa bombardıman sistemi gibi yenilikleri içermekteydi. USAF hava akrobasi ekibi “Thunderbirds” tarafından da 1964’den 1968’e kadar kullanılmıştır.
F-100F aslında F-100D’nin iki kişilik mürettebat için uzatılmış bir modelidir. USAF’ın süpersonik eğitim uçağı talebi üzerine bir F-100C North American tarafından değerlendirilmek üzere tadil edildi. TF-100C olarak adlandırılan bu uçak Ağustos 1956’da uçtu ancak 9 Nisan 1957’de kırıma uğradı. İlk uçuşu 7 Mart 1957’de yapılan F-100F, silah yükü azaltılmış olmasına rağmen F-100D’nin hava üstünlük muharebe ve av-bombardıman özelliklerini saklamıştır. F-100F’lerin bir kısmı anti-radar modeli olarak geliştirilip karadan-havaya (SAM) füze üslerine ve radar kumandalı uçaksavar bataryalarına taarruz edecek hale getirildi.
Her üç model de Türrkiye’nin dahil olduğu müttefik ülkelerde ve NATO güçlerinde görev almıştır.
ÖZELLİKLERİ
•Mürettebat: 1
•Uzunluk: 50 ft (15.2 m)
•Kanat açıklığı: 38 ft 9 in (11.81 m)
•Yükseklik: 16 ft 2¾ in (4.95 m)
•Kanat alanı: 400 ft² (37 m²)
•Boş ağırlık: 21,000 lb (9,500 kg)
•Yüklü ağırlık: 28,847 lb (13,085 kg)
•Maksimum kalkış ağırlığı: 34,832 lb (15,800 kg)
•Güç ünitesi: 1× Pratt & Whitney J57-P-21/21A turbojet
-Kuru itki: 10,200 lbf (45 kN)
-Artyakıcı ile itki: 16,000 lbf (71 kN)
-Sıfır kaldırma sürtünme katsayısı: 0.0130
•Sürtünme alanı: 5.0 ft² (0.46 m²)
•Eğim oranı: 3.76
Performans
•Maksimum hız: 750 kn (864 mph, 1,390 km/h)
•Menzil: 1,733 NM (1,995 mi, 3,210 km)
•Servis tavanı: 50,000 ft (15,000 m)
•Tırmanma oranı: 22,400 ft/min (114 m/s)
•Kanat yüklemesi: 72.1 lb/ft² (352 kg/m²)
•İtki/Ağırlık: 0.55
•Kaldırma-sürüklenme oranı: 13.9
Silahlar
•Silahlar: 4× 20 mm (0.787 in) M39 top
•Füzeler:
-4× AIM-9 Sidewinder veya
-GAM-83 Bullpup
•Bombalar: 7,040 lb (3,190 kg) silah, uygun silahlar:
-Bombalar veya
-Mark 7 nükleer bomba veya
-Mk 28 nükleer bomba veya
-Mk 43 nükleer bomba veya
-Mk 57 nükleer bomba veya
-Mk 61 nükleer bomba
Avyonikler
•Minneapolis-Honeywell MB-3 otomatik pilot
•AN/AJB-1B alçak irtifa bombardıman sistemi
Clouds
YanıtlaSil1-266 Yaren Hisar
2-264 Gizem Erdoğan
3-415 Muhammed Gökçek Acer
Tutarlı Mach 1 uçuşunu başarmak için, tamamen yeni bir uçak gövdesi yaklaşımı gerekecektir. Bu nedenle, 45 derecelik kanat süpürmesi F-86 Sabre üretim modellerine kıyasla daha ince bir genel hava folyosu ile birleştirildi. Kanatlarda özellikle dikkate alınması gereken husus, dış ayna aksine kanatçıkları içten takma tasarım kararıydı. Gerçekte bu, yüksek hızlı uçuşlarda olağanüstü haddeleme kabiliyetine sahip olan yeni uçakları sağladı, ancak aynı zamanda kanat bükümü ve bükülmesini azalttı. Kanatlar da gövde üzerinde düşük seviyelerde tutuldu, arkasındaki dengeleyiciler aslında kanat akor düzleminin altında empenerajda daha düşük tutuldu. Bu dengeleyiciler, birbirleriyle uyumlu olarak tam parça olarak hareket ettikleri için "uçan" yüzeyler olarak biliniyordu. Sistem ayrı bileşenler olarak inşa edilmiş ancak tek bir boru bağlantı elemanı ile bir arada tutularak sistemin bir bütün olarak taşınmasına izin verilmiştir. Bu, stabilizatörlerin kanat arka kenarları boyunca yayılmış olan herhangi bir hava akışı "aşağı yıkama" ile uğraşmakla suçlanması bakımından önem taşıyordu. Bu, uçakları burnuna zorlamak için bir eğilime sahipti. F-100, bu özelliği tasarımına dahil eden ilk hava aracı haline gelecekti. Empennage, dümeni oynayan geleneksel bir dikey kuyruk yüzgecinin hakimdi. Bu, uçakları burnuna zorlamak için bir eğilime sahipti. F-100, bu özelliği tasarımına dahil eden ilk hava aracı haline gelecekti.İleriye monte edilmiş hava emme kanalı açıklığı, emme açıklığı orijinal Sabre'de görüldüğü gibi daha ince bir dudakla oval bir şekilde daha geniş bir burun grubuna oturtuldu. Bu, iyi bir miktarda havanın turbojet motoruna doğru içeri doğru zorlanmasına izin verdi. Buna kıyasla, yeni tasarım gövdenin ilk yarısı boyunca kanal çalışması ve motorun ikinci yarıya kadar çıkmasıyla, orijinal Sabre'den daha uzun bir tam çeyreklikti.
Gövde, tasarımın önüne bir kapaklı gölgelik altında oturan kokpite uygun şekilde şekillendirildi. Gövde yapısı streçli bir cildi olan yarı-monoko bir tasarıma sahipti. Pilot, yüksek irtifa / yüksek hızlı buzlanma ile mücadele etmek için ön cam buz çözücüleriyle iklim kontrollü ve basınçlı bir tepsiye oturdu. Muhtemelen pozisyonunun en önemli unsuru ejektör koltuğuydu - bu iki tatla geliyor. Birinci tip, süpürme işlemini başlatan basit bir boşaltma koltuğu prosedürü idi - önce gölgelik ve daha sonra koltuğu kartuşlar vasıtasıyla pilotla birlikte verdiler. İkinci tip, başta kanopiyi atan 7,500 lb'lik itme roketi ve kartuş sistemi ile onu izleyen koltuktaki pilotu havadan uçurdu.
AVIATORS
YanıtlaSil1. 270 Büşra ÖZ
2. 400 Eren KÜÇÜK
3. 538 Neşegül ZUNGUR
4. 583 Eray Berkant Çubukçu
https://aviators17.wixsite.com/toplumahizmet/f-100-oedevi